fbpx
Advies nodig? Bel 0570 760 670. Ben je al klant? Bel dan 088 010 63 10.

René Metz

20 februari 2019

Jouw telefoonnummer
als marketinginstrument


Marketing is alles wat een bedrijf doet om de verkoop van producten of diensten te bevorderen, zegt Wikipedia. Een goed product, een goede prijs en goede promotie, het helpt allemaal.

Maar doe je dan alles om jouw producten of diensten te verkopen? Heb je al aan je telefoonnummer gedacht? Veel ondernemers kunnen namelijk meer potentiële klanten bereiken of een betere service verlenen door hun bereikbaarheid beter te regelen. Ik geef een paar voorbeelden die ik regelmatig tegenkom.

Je hebt een verhuisbedrijf in Deventer, maar verhuist ook graag klanten uit Apeldoorn. Een potentiële klant uit Apeldoorn googelt op ‘verhuisbedrijf Apeldoorn’ en ziet het vertrouwde 055-nummer staan. Hij belt jou op. Dat telefoontje komt in Deventer binnen en even later is jouw verhuiswagen onderweg naar Apeldoorn. Dat geldt natuurlijk ook voor klanten uit bijvoorbeeld Zwolle en Zutphen.

Je hebt een eenmanszaak en rijdt in een schildersbusje door het land. Op jouw bus staat jouw 06-nummer. Ziet de potentiële klant op de snelweg jou nu als een eenmansschilder of als een groter schildersbedrijf? De facilitair manager van een groot pand besluit toch maar om met het schildersbedrijf in zee te gaan. Hij ziet een andere bus met een netnummer uit zijn verzorgingsgebied en bingo. Dat is jammer, want dat was een mooie klus voor jou geweest.

Je doet alles om de verkoop van jouw producten of diensten te bevorderen en wilt dus ook jouw telefonie laten aansluiten bij de behoefte van jouw klant, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Als je jouw telefonie in de cloud regelt, zijn al deze voorbeelden eenvoudig en tot in detail te realiseren. En dat in no-time!


We helpen jou graag

Wil je makkelijker en prettiger werken en wil je weten wat wij voor je kunnen betekenen? Onze medewerkers vertellen je graag meer!

"Als er iets aan de hand is, dan zijn de lijntjes kort en wordt er meteen aan een oplossing gewerkt."
Peter de Boer
"Dankzij het partnerschap van Fysiomanager met Easy Office Online kunnen onze gebruikers in de praktijk de telefoon opnemen en op het computerscherm direct de cliëntenkaart zien van de bellende patiënt."