Veelgestelde vragen Veelgestelde vragen

Wij hebben de vragen verzameld die ons het vaakst worden gesteld. Hieronder vind je per categorie onze antwoorden. Staat jouw vraag er niet tussen? Tussen 8.30 en 17.30 uur zijn wij bereikbaar om jouw vraag direct te beantwoorden!

Algemeen

Hoe lang duurt de upgrade?

De upgrade vindt plaats tussen 19:00 en 21:00 uur en duurt letterlijk een paar seconden. Je merkt dus vrijwel niks van deze verandering.

Zijn er kosten aan verbonden?

Er zijn géén kosten verbonden aan de upgrade. Wil je gebruik maken van één van de nieuwe functionaliteiten? Neem dan even contact met ons op.

Moet ik van te voren wat voorbereiden?

Nee, geen voorbereidingen noodzakelijk. Wel raden we je aan om de nieuwe manier van doorschakelen te delen binnen je organisatie.

Ik ben geïnteresseerd in de nieuwe functionaliteiten. Wat moet ik daarvoor doen?

Neem even contact op met onze collega's. Die helpen je graag verder.

Over de digitale werkplek

Wat is jullie werkplek?

Onder een werkplek verstaan wij de veilige digitale werkplek van jou en je collega’s waarmee je toegang hebt tot al je bestanden, programma’s, e-mail, agenda en contacten.

Kan ik als nieuwe klant al mijn programma's blijven gebruiken?

Voorafgaand aan een migratie naar de digitale werkplek brengen wij alle programma’s in kaart. Daaruit kan naar voren komen dat niet elk programma gebruikt kan worden. In dat geval gaan we samen op zoek naar een alternatief. Als er geen alternatief is dat voldoet, kan er dus geen gebruik worden gemaakt van de digitale werkplek van Easy Office Online.

Kan ik altijd en overal bij al mijn e-mail, gegevens en programma's?

Vanaf elk apparaat met Windows, MacOS, Android of iOS kun je bij al je e-mail en al je gegevens. Of je ook je programma’s kunt gebruiken hangt van het type software af. Dat zal van te voren uit de inventarisatie blijken.

Kan ik mijn bestaande computers en laptops blijven gebruiken?

Vaak is dat mogelijk, maar hardware heeft niet het eeuwige leven en de ontwikkelingen gaan snel. Dat neemt niet weg dat wij een klant nooit zullen adviseren om hardware te vervangen zonder duidelijke reden. Alleen als de huidige hardware niet geschikt is voor onze moderne diensten, doen wij een voorstel voor vervanging.

Heb ik dan straks nog een systeembeheerder nodig?

Nee die is niet meer nodig.

Zijn mijn gegevens altijd veilig en hoe zorgen jullie hiervoor?

Wij nemen voorzorgsmaatregelen en bieden technische hulpmiddelen voor een optimale veiligheid. Denk aan opslaan van data op verschillende datacenters, back-up, gebruik van beveiligde verbindingen, Multi-Factor Authenticatie (MFA) etc. Dat neemt niet weg dat in de praktijk blijkt dat de gebruiker vaak de zwakste schakel is. Voor veilig werken is dus zorgvuldig gebruik cruciaal!

Behoud ik bij de overstap alle bestaande gegevens zoals mail, agenda, contacten en documenten?

Ja, alle gegevens worden overgezet. Mocht dit onverhoopt niet kunnen, dan zal dat van tevoren uit de inventarisatie blijken.

Kunnen jullie bij mijn gegevens?

Tijdens de migratie hebben we toegang nodig tot jouw gegevens om deze te kunnen overzetten. Daarna kunnen wij niet meer bij jouw gegevens.

Houden wij controle over onze data?

Als klant ben en blijf je eigenaar van je gegevens. Je hebt altijd de mogelijkheid om jouw gegevens mee te nemen naar een ander platform, ook als je het abonnement bij ons stopt.

Hoe ziet het proces van een migratie eruit?

Een migratie bestaat uit de volgende stappen. We gaan eerst inventariseren welke ICT-voorzieningen jouw organisatie heeft en welke functionaliteit(en) daarin gewenst is/zijn. Dan brengen wij een gedetailleerd voorstel uit. Bij de migratie zelf brengen we, zonder dat je het merkt, de gehele ICT-infrastructuur van jouw bedrijf over naar een superveilige ICT-omgeving. Zodra de migratie klaar is, werk je in een veilige ICT-omgeving en zonder gedoe op ieder denkbaar apparaat zoals pc’s, laptops, tablets en smartphones vanaf iedere plaats en op ieder gewenst moment.

Hoe werkt het als wij meer of minder werknemers krijgen?

Wij kunnen heel eenvoudig extra gebruikers toevoegen, namen wijzigen van medewerkers of gebruikers de-activeren. Je bent hierin dus zo flexibel als nodig is.

Hebben we nog een lokale server nodig?

Nee, je hebt geen lokale server meer nodig. Dat is wel net zo veilig!

Hoe snel moet mijn internetverbinding zijn?

Tegenwoordig zijn de meeste internetverbindingen 50 à 100 MBps en dat is bij de meeste bedrijven snel genoeg voor een digitale werkplek. Ook dat nemen wij mee in onze inventarisatie. Wij zullen een upgrade voorstellen als dat nodig is.

Hoe zijn back-ups geregeld?

De back-ups van alle bestanden wordt volledig automatisch verzorgd. Hier heb je helemaal geen omkijken meer naar.

Hoe lang duurt een migratie naar jullie werkplek?

Een migratie duurt vaak 1 à 2 dagen. Tijdens de migratie kan er gewoon doorgewerkt worden. Wij plannen het zo dat de medewerkers zo kort mogelijk offline zijn.

Wat zijn de kosten voor een migratie?

Als globale rekensom hanteren wij de volgende formule. Een migratie kost 400,- per bedrijf en 180,- per werkplek. Voor 10 medewerkers bedragen de eenmalige kosten dus 400,- plus 10 x 180,- = € 2.200,- excl. BTW. Uit de inventarisatie zal blijken of deze globale rekensom ook in jouw geval van toepassing is.

Wat moet ik voorbereiden voor de migratie?

Een migratie is hetzelfde als een verhuizing. Als je eerst de oude spullen weggooit, hoef je die niet te verhuizen. Gegevens die zo gedateerd zijn dat deze niet naar de nieuwe omgeving hoeven te worden gemigreerd, kunnen alvast worden verwijderd. Dat scheelt veel tijd bij de migratie. Op het moment dat de inventarisatie is gedaan en de migratie gepland, hoef je niets meer voor te bereiden.

Kan ik ook met Apple-computers werken in plaats van met Windows?

Ja, dat kan.

Hoe werkt het met printen?

De meeste moderne printers en multifunctionals (printers/scanners in één) werken samen met onze digitale werkplek. Na een migratie zorgen wij ervoor dat alle printers werken.

Wat zijn de consequenties van een internetstoring?

Als wij de internetverbinding in beheer hebben, zullen wij zo snel mogelijk zorgen dat deze weer online komt. Mocht dat niet snel genoeg lukken, dan betekent gebruik van onze diensten dat je kunt doorwerken op elke locatie die en/of elk apparaat dat wel internet heeft.

Over VoIP-telefonie

Wat betekent VoIP-telefonie in de cloud?

Bij telefonie in de cloud maak je gebruik van een online telefooncentrale. Daardoor is het mogelijk om je totale telefoniebehoefte als dienst af te nemen. Je telefoneert via je betrouwbare internetverbinding en je hebt geen ISDN-abonnement of telefooncentrale meer nodig. Uiteraard behoud je wel je bestaande telefoonnummers. Je betaalt een vast laag bedrag per toestel per maand. Hierdoor groeit de telefonie met je organisatie mee, zonder investeringen in vaste capaciteit en/of uitbreiding van het aantal netlijnen. Onderling bellen, ook tussen verschillende vestigingen of vanaf thuiswerkplekken, is natuurlijk gratis.

Behoud ik mijn bestaande telefoonnummers?

Jazeker, al je bestaande telefoonnummers worden behouden.

Ben ik wel bereikbaar tijdens de overgang naar VoIP-telefonie?

Tijdens de overgang zorgen wij ervoor dat je geen moment onbereikbaar bent.

Kan ik bestaande telefoontoestellen blijven gebruiken?

Als je al beschikt over moderne VoIP-toestellen van Yealink, Mitel of Gigaset kunnen deze worden gebruikt. Anders heb je nieuwe telefoontoestellen nodig.

Heb ik bij VoIP-telefonie nog bureautelefoons nodig?

Nee, je kunt ook bellen via een programma op de computer (softphone). Wij adviseren dan het gebruik van een headset. Ook is er de mogelijkheid van vast-mobiel integratie, waarmee je je vaste nummer ook op je mobiel kunt gebruiken.

Kan ik ook bellen via de computer?

Ja, dat is mogelijk, deze software is gratis beschikbaar.

Kan ik ook met alleen mijn mobiele telefoon werken?

Ja, dat is mogelijk. Je vaste nummer gebruiken en intern bellen via het interne nummer kan met een mobiel abonnement van Easy Office Online. Wij noemen dat vast-mobiel integratie.

Klik hier voor meer informatie.

Is onbeperkt bellen ook echt onbeperkt?

In de praktijk is dat onbeperkt. Er is wel een fair use policy van toepassing waardoor extreem gebruik aan banden kan worden gelegd. Dit is vooral bedoeld om misbruik te voorkomen.

Kan ik eenvoudig mijn bereikbaarheid (nummerplan) aanpassen en hoe snel gaat dat?

Op meerdere manieren kan dat per direct worden aangepast: via een app, een webportaal of via inbellen naar de online telefooncentrale. Ook kun je ons bellen voor een kleine wijziging, dan passen wij deze direct kosteloos toe.

Klik hier voor meer informatie.

Kan ik mijn bestaande internetverbinding blijven gebruiken?

Ja, dat kan vaak wel, de meeste internetverbindingen zijn snel genoeg. Als er gebruik wordt gemaakt van een door ons gerealiseerde internetverbinding kunnen wij de gesprekskwaliteit garanderen en sneller support verlenen.

Kan ik mijn CRM-systeem koppelen aan jullie telefonie?

Ja, dat is mogelijk. Er zijn vele honderden CRM-systemen die aan onze VoIP-telefonie kunnen worden gekoppeld, zoals Teamleader, AFAS, Salesforce, PerfectView, SugarCRM etc. Ook met veel gespecialiseerde software zoals Fysiomanager, Elements en Realworks hebben wij een koppeling. Je ziet dus bij inkomende telefoon direct de klantkaart van de beller en andersom kun je via één druk op de knop een nummer uit het CRM-systeem bellen.

Klik hier voor meer informatie.

Heb ik nog een abonnement met KPN of een andere provider nodig als ik overstap?

Nee, dat is niet meer nodig.

Hoe snel moet mijn internetverbinding zijn?

Tegenwoordig zijn de meeste internetverbindingen 50 à 100 MBps en dat is snel genoeg voor VoIP bij de meeste bedrijven. Ook dat nemen wij mee in onze inventarisatie. Wij zullen een upgrade voorstellen als dat nodig is.

Hoe ziet het proces van een overgang naar Telefonie in de cloud eruit?

Eerst spreken wij samen af hoe je de bereikbaarheid van jouw bedrijf precies geregeld wilt hebben. De online telefooncentrale richten we dan precies volgens jouw wensen in. Daarna doen wij indien nodig aanpassingen  in de internetverbinding, netwerk en toestellen. Als laatste worden de telefoonnummers omgezet (geporteerd) en maak je gebruik van Telefonie in de cloud.

Wat moet ik voorbereiden voor de overstap?

Je kunt je voorbereiden door te bedenken hoe je de bereikbaarheid van jouw bedrijf het liefst wilt hebben. Wij zullen dat meenemen in ons advies.

Wat zijn de consequenties van een internetstoring?

Bij een internetstoring werken de toestellen op locatie niet meer. In dat geval zullen wij de inkomende telefoon doorschakelen naar een andere vestiging of naar de mobiel, afhankelijk van jouw wensen. Onbereikbaar ben je dus geen moment.

Over de internetverbinding en netwerk

Welke internetverbindingen leveren jullie?

Wij leveren alle gangbare internetverbindingen zoals ADSL en VDSL maar ook snelle glasvezelverbindingen. Per locatie in Nederland is de beschikbaarheid anders. Geef ons je adres en binnen no-time weet jij wat er op jouw locatie mogelijk is.

Wat is de levertijd van een nieuwe verbinding?

Van de meeste verbindingen is de levertijd circa 2-3 weken. Alleen voor zakelijk glasvezel kan de levertijd tot wel drie maanden bedragen. Het is daarom altijd verstandig op tijd een beslissing te nemen.

Moet ik een internetverbinding van jullie hebben om gebruik te maken van telefonie en werkplek?

Nee, dat is zeker niet verplicht. Maar als je gebruikmaakt van onze internetverbinding heb je één aanspreekpunt en kunnen wij de gesprekskwaliteit garanderen en sneller support verlenen.

Zorgen jullie ook voor de netwerkapparatuur zoals routers en switches?

Bij voorkeur wel, dan zorgen wij ervoor dat alle apparatuur wordt gemonitord en optimaal op elkaar is afgestemd.

Wat doe ik als ik een internetstoring heb?

Dan bel je ons! Wij zullen dan zo snel mogelijk de oorzaak achterhalen en de juiste stappen nemen zodat je snel verder kunt werken.

Doen jullie ook de bekabeling en het plaatsen van een patchkast?

Ja, dat kunnen wij zeker verzorgen.

Zorgen jullie ook voor een perfecte wifi-dekking?

Het belang van goede wifi wordt steeds groter. Een perfecte wifi-dekking is meer dan het plaatsen van één of meer access points. Wij zijn deskundig op dit gebied en zorgen voor een perfecte wifi-dekking.

Hoe veilig is mijn internet?

De veiligheid van jouw internet wordt bepaald door de gebruikte netwerkapparatuur zoals routers en access points. Wij monitoren de veiligheid continu en gebruiken de meest recente software, waardoor jouw internet en jouw netwerk zo veilig mogelijk zijn.

Kan ik een verbinding delen met meerdere bedrijven?

Dat is zeker mogelijk, maar doe het wel goed! Zomaar een ander bedrijf toegang geven tot jouw verbinding of gebruikmaken van de verbinding van een ander bedrijf kan leiden tot onveilige situaties. Wij verzorgen voor meerdere panden op een veilige manier gedeelde internettoegang voor alle gebruikers.

Over de dienstverlening van Easy Office Online

Wat zit er in het maandelijkse abonnement?

In het maandelijkse abonnement zit het gebruik van onze diensten zoals een digitale werkplek, telefonie en/of een internetverbinding inclusief onbeperkte support tijdens kantooruren. Welke diensten kunnen worden gebruikt, staat precies omschreven in de afspraken die we hebben gemaakt in onze offerte.

Kunnen er onverwacht hoge extra kosten zijn als ik klant ben?

Nee! Je weet bij ons vooraf precies waar je aan toe bent. Uiteraard kan dat anders zijn als de mate van gebruik in korte tijd totaal anders is dan besproken bij het maken van de offerte.

Moet ik investeren in allemaal nieuwe hardware?

Hardware heeft niet het eeuwige leven en de ontwikkelingen gaan snel. Dat neemt niet weg dat wij een klant nooit zullen adviseren om hardware te vervangen zonder duidelijke reden. Alleen als de huidige hardware niet geschikt is voor onze moderne diensten, zullen wij een voorstel doen voor vervanging.

Wat voor contracttermijn hanteren jullie?

De initiële contractduur bedraagt twaalf maanden voor al onze diensten behalve zakelijk glasvezel. Daarvoor bedraagt de initiële contractduur 36 maanden. De opzegtermijn na de initiële contractduur bedraagt één kalendermaand.

Kan ik makkelijk stoppen met jullie dienstverlening?

Na de initiële contracttermijn kan onze dienstverlening per kalendermaand worden opgezegd. Dat kan heel eenvoudig door ons een e-mail te sturen.

Heb ik ICT-kennis nodig om klant te worden?

Zeker niet, veel van onze klanten hebben geen of beperkte ICT-kennis.

Als ik bel, heb ik dan meteen de juiste persoon aan de lijn?

Onze telefoon wordt altijd opgenomen door iemand die de meeste vragen van onze klanten snel kan beantwoorden. Wij zorgen er ook voor dat je zelden lang in de wacht hoeft te staan. Soms is er specifieke kennis nodig die niet direct beschikbaar is. Dan zorgen wij ervoor dat er zo snel mogelijk contact met je wordt opgenomen.

Begrippenlijst

2FA / MFA?

Kort samengevat is Multi-Factor Authenticatie (MFA) een authenticatiemethode waarbij de online gebruiker twee stappen succesvol moet doorlopen om ergens toegang te krijgen. Dit soort authenticatie wordt ook wel Two-Factor Authenticatie (2FA) genoemd. Hoewel 2FA een populaire term blijft, wordt MFA steeds meer als overkoepelende term gebruikt.

ADSL

ADSL staat voor Asymmetric Digital Subscriber Line. Met ADSL maak je gebruik van internet via de telefoonlijn. ADSL werkt via een 'normale' koperdraad telefoonlijn die via een speciaal modem is verbonden met een computer. Dit zorgt voor een digitale verbinding waarbij de verhouding tussen verzenden en ontvangen van datapakketjes ongelijk is. Anders gezegd: het ontvangen (downloaden) gaat sneller dan het verzenden (uploaden) van data. Vandaar het woord 'asymmetrisch' in de naam ADSL.

DDoS

Een distributed denial-of-service (afkorting: DDoS) is een aanval op een website en/of webserver(s) met als doel deze uit de lucht te halen. Bij een DDoS-aanval wordt met een groot netwerk aan computers een dermate grote hoeveelheid aanvragen naar de betreffende website of server verstuurd, dat de server dit verkeer niet aankan en niet of zeer moeilijk bereikbaar wordt.

DNS

DNS is een afkorting voor Domain Name System. Dit protocol zorgt voor de vertaling van een domeinnaam naar een IP-adres.

Firewall

Een firewall is een systeem dat is ontworpen om ongeoorloofde toegang tot of vanuit een privé-netwerk te voorkomen. Firewalls heb je zowel in hardware- als in software-uitvoering. Soms wordt ook gekozen voor een combinatie.

Firewalls worden vaak gebruikt om te voorkomen dat onbevoegde internetgebruikers toegang kunnen krijgen tot netwerken die zijn aangesloten op het internet of intranet. Alle gegevens die binnenkomen of worden verzonden gaan door de firewall, elke bit- en byte wordt bekeken. Gegevens die niet voldoen aan de opgegeven veiligheidscriteria worden geblokkeerd.

FttH

FttH is de afkorting voor fiber-to-the-home (glasvezel tot je huis). Bij fiber to the home worden glasvezelverbindingen doorgetrokken vanuit de wijkcentrale tot direct bij abonnees thuis. Dit in tegenstelling tot glasvezelnetwerken waarbij alleen de centrales zijn verbonden door middel van glasvezelverbindingen en het laatste stukje tot aan de aansluiting bij de klant op een andere manier wordt ingevuld.

Router

Een router is een apparaat dat computernetwerken met elkaar kan verbinden. Routers worden zowel gebruikt in bedrijfsnetwerken als in thuisnetwerken. De router regelt dat het netwerkverkeer tussen twee netwerklocaties op de juiste manier wordt doorverwezen. Als een router wordt gebruikt als toegangspunt voor een gedeelde verbinding (zoals een internetverbinding), dan wordt dit een gateway genoemd.

VDSL

VDSL is de opvolger van ADSL en staat voor Very-high-bitrate Digital Subscriber Line. De VDSL-verbinding komt, net als de andere DSL-verbindingen, via de telefoonlijn binnen. Het voordeel van VDSL is de hogere download- en uploadsnelheid.

VoIP

VoIP staat voor Voice over IP: bellen via het internet.

Wil je bij ons werken? Bekijk onze vacatures.

BrinQer
Caretowork
GuideID
Rientjes
ASU
Westerduin
Riforce
Spoor6
Ariens
Felix van der Putten
Business Open
Ann Taveirne
Elha Cosmetics