5 excuses om bij een slechte ICT-leverancier te blijven.
Onderzoek wijst uit: Nederlandse ondernemers blijven vaak bij hun keuzes, ook al zijn die keuzes slecht. In vele vormen worden wij dagelijks geconfronteerd met dit gedrag. Ronduit schadelijk voor een bedrijf is het als het gaat om een keuze met betrekking tot de ICT.
Veel bedrijven blijven hangen bij hun huidige ICT-leverancier, ook al zijn ze niet tevreden over de diensten. Ze gebruiken allerlei excuses om niet over te stappen naar iets beters. Hieronder staan de 5 excuses die wij het meest horen en waarom het toch slim is om te veranderen van ICT-leverancier.
Alsof dat een reden is om te blijven! Het gaat om de tijd die je nog met elkaar hebt en niet om de tijd die je al hebt gehad. Als je nog vele jaren wil bouwen aan de groei van je bedrijf, wil je dat dan doen met een ICT-leverancier die jou niet op de juiste wijze adviseert?
In Nederland is in principe alles in de buurt. En als het goed is, heeft je ICT-leverancier al je data in een online omgeving gezet zodat ondersteuning ook altijd op afstand kan plaatsvinden. Een goede ICT-leverancier is trouwens zo min mogelijk aanwezig, maar altijd bereikbaar.
Als ervaringsdeskundige kunnen wij zeggen dat dat niet zo hoeft te zijn. Bij een slechte ICT-leverancier blijven is op de lange duur veel meer gedoe. Goede leveranciers investeren in nieuwe klanten en steken deels hun eigen tijd in een goede overstap. Meteen goed is namelijk ook in hun belang.
Goede ICT-leveranciers investeren zelf ook mee in een overstap. En je zult niet de eerste zijn bij wie de nieuwe leverancier meteen al efficiencyvoordelen en besparingen realiseert.
Veel ondernemers zijn al blij 'als het werkt'. Maar goede ICT betekent zoveel meer voor jouw organisatie. Heb je je wel eens afgevraagd of je goed beschermd bent tegen de risico's van cybersecurity en of je voldoet aan de AVG?