Levensader
Paul Coldenhoff: “Voor BrinQer is ICT een levensader. Want naast de gewone Office-pakketten werken onze casemanagers, bedrijfsartsen en re-integratiespecialisten vooral met verzuimapplicaties. Ze moeten op elke plek en vanaf elk device toegang hebben tot die applicaties. En de dossiers van hun cliënten bevatten medische gegevens die onder de hoogste veiligheidscategorie van de AVG vallen. Daarnaast gebruiken we Teams voor gesprekken, overleggen en samenwerken.
Verdere professionalisering
“De afgelopen vijf jaar hebben we ons ontwikkeld van een regionale Gelderse speler naar een arbodienstverlener met landelijke dekking en een mix van grote en kleine klanten. We hebben nu 65 medewerkers, waarvan 45 in vaste dienst en 20 freelancers. Vorig jaar werd duidelijk dat we daardoor een professionaliseringsslag moesten maken. Mijn opdracht was om dat op ICT-gebied te doen.”
‘ICT-gedoe’
“Destijds gebruikten we Citrix als toegangsroute naar de verschillende applicaties waarmee we werken. En voor systeembeheer waren we afhankelijk van één man die hier in het pand rondliep. In de praktijk hadden we ‘gedoe’: beveiligingsissues, storingen die niet snel werden opgelost, en we konden alleen via een omweg in Teams werken. Bovendien drukten het Citrix-abonnement en de extra facturen voor support behoorlijk op onze begroting.”
“De overstap naar de cloud verliep heel soepel, alles liep meteen vanaf het eerste moment uitstekend. Onze mensen vinden het allemaal een zegen.”
Moderne schaalbare oplossing
“We gingen op zoek naar een moderne en veilige oplossing voor onze ICT. Een schaalbare oplossing ook, want als snelgroeiend bedrijf heb je soms binnen een dag een nieuwe digitale werkplek met laptop nodig. We vroegen drie partijen om een aanbieding. Easy Office Online was voor ons een nieuwe partij, maar we hadden meteen een goed gevoel. Ze konden al onze vragen beantwoorden. Ze begrepen hoe de ICT van nu werkt: niet meer met serverbeheer en systeembeheer maar via webapplicaties in de Microsoft-cloud.”