BrinQer

BrinQer is een arbodienstverlener die werk maakt van een persoonlijke benadering. Met deze insteek maakte het Apeldoornse bedrijf de afgelopen jaren een sterke groei door. Als Projectleider ICT kreeg Paul Coldenhoff de taak om BrinQer op het vlak van ICT te laten meegroeien met de ontwikkelingen.

“We hadden meteen een goed gevoel bij Easy Office Online. Ze konden al onze vragen beantwoorden. Ze begrepen hoe de ICT van nu werkt.”

Levensader

Paul Coldenhoff: “Voor BrinQer is ICT een levensader. Want naast de gewone Office-pakketten werken onze casemanagers, bedrijfsartsen en re-integratiespecialisten vooral met verzuimapplicaties. Ze moeten op elke plek en vanaf elk device toegang hebben tot die applicaties. En de dossiers van hun cliënten bevatten medische gegevens die onder de hoogste veiligheidscategorie van de AVG vallen. Daarnaast gebruiken we Teams voor gesprekken, overleggen en samenwerken.

Verdere professionalisering

“De afgelopen vijf jaar hebben we ons ontwikkeld van een regionale Gelderse speler naar een arbodienstverlener met landelijke dekking en een mix van grote en kleine klanten. We hebben nu 65 medewerkers, waarvan 45 in vaste dienst en 20 freelancers. Vorig jaar werd duidelijk dat we daardoor een professionaliseringsslag moesten maken. Mijn opdracht was om dat op ICT-gebied te doen.”

‘ICT-gedoe’

“Destijds gebruikten we Citrix als toegangsroute naar de verschillende applicaties waarmee we werken. En voor systeembeheer waren we afhankelijk van één man die hier in het pand rondliep. In de praktijk hadden we ‘gedoe’: beveiligingsissues, storingen die niet snel werden opgelost, en we konden alleen via een omweg in Teams werken. Bovendien drukten het Citrix-abonnement en de extra facturen voor support behoorlijk op onze begroting.”

“De overstap naar de cloud verliep heel soepel, alles liep meteen vanaf het eerste moment uitstekend. Onze mensen vinden het allemaal een zegen.”


Moderne schaalbare oplossing

“We gingen op zoek naar een moderne en veilige oplossing voor onze ICT. Een schaalbare oplossing ook, want als snelgroeiend bedrijf heb je soms binnen een dag een nieuwe digitale werkplek met laptop nodig. We vroegen drie partijen om een aanbieding. Easy Office Online was voor ons een nieuwe partij, maar we hadden meteen een goed gevoel. Ze konden al onze vragen beantwoorden. Ze begrepen hoe de ICT van nu werkt: niet meer met serverbeheer en systeembeheer maar via webapplicaties in de Microsoft-cloud.”

Dit wil jij ook?
Maak direct een afspraak met je adviseur. 

Certificering

“Easy Office Online was onze eerste keus, zowel op kwaliteit als prijs. Maar als arbodienstverlener mogen wij alleen werken met leveranciers die gecertificeerd zijn op ISO 9001 en NEN-2710. En dat waren zij nog niet. We moesten erop vertrouwen dat ze die kwaliteitskeurmerken op korte termijn zouden behalen. Dat was een gok. Maar ons vertrouwen was terecht, ze zijn inmiddels gecertificeerd.”

Soepele overstap

“Ook de overstap naar de cloud, op 1 december 2021, verliep heel soepel, alles liep meteen vanaf het eerste moment uitstekend. Easy Office Online had vooraf uitgebreide tests gedaan. We hebben samen een training gegeven om onze casemanagers en arbo-specialisten te laten zien hoe het nieuwe systeem werkt. En als er af en toe nog iets is, bellen ze rechtstreeks met Easy Office Online en wordt het heel snel opgelost. Onze mensen vinden het allemaal een zegen.”

Waarmaken wat ze beloven

“We merken dat Easy Office Online telkens waarmaakt wat ze beloven. Daarom zijn ze ondertussen ook onze partner voor telefonie en voor de hardware: laptops, mobiele telefoons, routers. En met hun ondersteuning zijn we overgestapt op WiFi 6. Want de ontwikkelingen in de ICT staan niet stil.”

BrinQer - PaulColdenhoff

De website van BrinQer bezoeken? Dat kan hier

Wellicht vind je deze
referenties ook interessant

Je afspraak met een professional is zo gemaakt. Dat is Easy.

BrinQer
Caretowork
GuideID
Rientjes
ASU
Westerduin
Riforce
Spoor6
Ariens
Felix van der Putten
Business Open
Ann Taveirne
Elha Cosmetics