Spoor6

Spoor6 in Bussum biedt verslavingszorg op het gebied van onder meer drugs en alcohol. De organisatie werkte nog met een verouderde server. Finance Manager Denise Veenman schakelde daarom Easy Office Online in voor de overstap naar de cloud. Dit is haar verhaal.

Belang van ICT

“Veilige en betrouwbare ICT is onmisbaar voor onze dienstverlening. Voor het archiveren van cliëntendossiers, maar ook voor online-therapie, e-mail, internet en administratie. Ook telefonische bereikbaarheid is voor Spoor6 cruciaal, bijvoorbeeld in het weekend bij urgente situaties.”

Oude server

“Voor onze ICT gebruikten we al lang een oude server in de kelder van het gebouw. Hij werd beheerd door een externe IT-man. Omdat we onder andere dossiers met privacygevoelige gegevens beheren, was die situatie niet optimaal.”

Fijn gesprek

“Vorig jaar kregen we een nieuwe directie en kwam het onderwerp op de agenda. Onze telefonie en internet liep al via Easy Office Online, daar waren we tevreden over. Dus het was logisch om met hen ook over dit onderwerp te gaan praten. Er was een klik, we hadden een fijn gesprek waarin we op al onze vragen antwoord kregen. Toen besloten we over te stappen naar de cloud.”

"De communicatie van Easy Office Online is vriendelijk en helder. Als ik een vraag heb snappen ze wat ik bedoel en komen ze er snel op terug."

 

Up and running

“Het overstappen ging eigenlijk vrij vlot. We hebben geen hinder ondervonden. Easy Office Online en onze externe IT-man werkten van tevoren samen om te bepalen wat er nodig was voor een soepele overgang. Na enkele weken voorbereiding zijn we uiteindelijk op een vrijdag overgegaan, en de maandag erop was alles up and running. We hoefden alleen nog een paar dingen over te zetten vanaf de laptop.”

Voordelen

“In de nieuwe situatie ervaren we dat de online Office-programma’s van Microsoft 365 prettig werken en dat MS Teams geschikt is voor online-vergaderingen en online-therapie. Een ander belangrijk voordeel is dat we nu gebruikmaken van MFA, meervoudige verificatie. Om toegang te krijgen tot een account of app moeten medewerkers hun identiteit een keer extra verifiëren, bijvoorbeeld met een code die ze op hun telefoon ontvangen. Die extra veiligheidsstap hadden we eerder niet.”

Betrokkenheid

“De communicatie van Easy Office Online is vriendelijk en helder. Als ik een vraag heb snappen ze wat ik bedoel en komen ze er snel op terug. En als er echts iets is helpen ze ook buiten kantoortijden. Eén keer hadden we een probleempje met een alarm en bleven ze tot halfacht, net zolang tot het was opgelost. Heel fijn. Ze peilen ook geregeld of alles goed gaat. We hebben bijna wekelijks contact. Je voelt dat ze betrokken zijn.”

Caretowork

Benieuwd hoe we jou kunnen helpen met onze ICT-oplossingen? Neem gerust contact op.

Wellicht vind je deze
referenties ook interessant

BrinQer
Caretowork
GuideID
Rientjes
ASU
Westerduin
Riforce
Spoor6
Ariens
Felix van der Putten
Business Open
Ann Taveirne
Elha Cosmetics