Veelgestelde vragen Veelgestelde vragen

Wij hebben de vragen verzameld die ons het vaakst worden gesteld. Hieronder vind je per categorie onze antwoorden. Staat jouw vraag er niet tussen? Tussen 8.30 en 17.30 uur zijn wij bereikbaar om jouw vraag direct te beantwoorden.

Algemeen

Simpele oplossingen

Ook bij moeilijke problemen maken wij het simpel. Omdat eenvoudige oplossingen vaak het beste werken.

Razendsnel antwoord

Bij vragen heb je altijd contact met iemand die jou en jouw onderneming kent. Bel of mail ons en we regelen het voor je. Supersnel en goed. Klanten roemen onze support en daar zijn we megatrots op.

Wat doe ik bij een storing?

Check bij een storing eerst de statuspagina. Dan zie je in één oogopslag of er al een storing bij ons bekend is en wat de status is. Dat werkt vaak sneller dan ons mailen of bellen. Werken alle diensten stabiel? Klik dan hier voor meer informatie wat je kunt doen bij een incident.

Vind antwoorden in onze kennisbank

Handleidingen, tips en antwoorden over het gebruik van onze diensten vind je in onze kennisbank. De kennisbank is beschikbaar via ons klantenportaal.

Blijf op de hoogte via ons klantenportaal

Als klant van Easy Office Online blijf je eenvoudig op de hoogte via ons klantenportaal. Hier zie je in één oogopslag de status van jouw lopende orders, jouw facturen en alle communicatie die je gevoerd hebt met onze supportdesk.

Online telefooncentrale

De online telefooncentrale kan geheel via de webbrowser worden beheerd via deze beheeromgeving.

Ontvang een sms-alert bij een grote storing

Mocht er onverhoopt een storing zijn dan wil je als klant zo snel mogelijk worden geïnformeerd. Daarom sturen wij een sms-alert naar alle klanten die daar prijs op stellen. Ook een sms-alert ontvangen? Mail dan naar de supportdesk.

Hoe neem ik contact op met de supportdesk?

Onze supportdesk is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 17:30 uur via telefoonnummer 088 010 63 10. Vaak is het sneller om een mail te sturen. Dat kan 24/7: mail naar supportdesk.

Deskundig en alert

Wij ontwikkelen onszelf als ICT’ers continu in ons vak. In de breedte en de diepte. En we zijn alert op mogelijke kansen en bedreigingen in de ICT-omgeving. Ook wanneer alles goed gaat. Zodat jij als klant op ons kunt bouwen en zelf kunt bouwen aan een toekomstbestendige onderneming die veranderingen veerkrachtig kan opvangen.

Razendsnel antwoord, geen onverwachte facturen

Je krijgt onbeperkte support binnen onze dienstverlening. Dus geen verrassingen door extra facturen. Bij vragen heb je altijd contact met iemand die jou en jouw onderneming kent. Bel of mail ons en we regelen het voor je. Supersnel en goed. Klanten roemen onze support en daar zijn we megatrots op.

Flexibel contract

Geen onnodig lange contracten

Tevreden klanten

We begrijpen wat jouw onderneming nodig heeft. We doen wat we beloven, praten in begrijpelijke taal en bieden goede en razendsnelle ondersteuning. Dat zeggen onze klanten tenminste. Ons doel is dat jij als ondernemer kunt doen wat jij het liefst doet.

Deskundige sparringpartner

Als succesvol ondernemer doe je het liefst waar jíj goed in bent: jouw klanten ondersteunen met jouw hoogwaardige producten en diensten. Goedwerkende ICT is daarbij onmisbaar: een veilige digitale werkplek, optimale telefonische bereikbaarheid en supersnel internet. Zodat jij en je collega’s altijd en overal kunnen werken. Easy Office Online begrijpt dat. Wij zorgen ervoor dat jíj niet meer aan je ICT hoeft te denken.

Ik zit al zo lang bij deze ICT-leverancier

Alsof dat een reden is om te blijven! Het gaat om de tijd die je nog met elkaar hebt en niet om de tijd die je al hebt gehad. Als je nog vele jaren wil bouwen aan de groei van je bedrijf, wil je dat dan doen met een ICT-leverancier die jou niet op de juiste wijze adviseert?

Ze zitten zo lekker in de buurt

In Nederland is in principe alles in de buurt. En als het goed is, heeft je ICT-leverancier al je data in een online omgeving gezet zodat ondersteuning ook altijd op afstand kan plaatsvinden. Een goede ICT-leverancier is trouwens zo min mogelijk aanwezig, maar altijd bereikbaar.

Het overstappen is zo’n gedoe

Als ervaringsdeskundige kunnen wij zeggen dat dat niet zo hoeft te zijn. Bij een slechte ICT-leverancier blijven is op de lange duur veel meer gedoe. Goede leveranciers investeren in nieuwe klanten en steken deels hun eigen tijd in een goede overstap. Meteen goed is namelijk ook in hun belang.

Overstappen kost veel geld

Zoals net al gezegd, goede ICT-leveranciers investeren zelf ook mee in een overstap. En je zult niet de eerste zijn bij wie de nieuwe leverancier gelijk al efficiencyvoordelen en besparingen realiseert

Het werkt toch?

Veel ondernemers zijn al blij "als het werkt". Maar een goede ICT voor jouw organisatie betekent zoveel meer. Heb je je wel eens afgevraagd of goed beschermd bent tegen de risico's van cybersecurity en ben je AVG-compliant?

Het leveringsproces nemen wij uit handen

Het begint met een snelle internetverbinding. Op basis van onze wholesale-overeenkomsten levert Easy Office Online zakelijk internet via de netwerken van de grote spelers als KPN, Ziggo, Eurofiber en Tele2. Wij nemen het hele orderproces uit handen en zorgen voor een oplevering op maat.

Meer dan alleen een snelle verbinding

Tussen de verbinding die jouw bedrijfspand binnenkomt en het apparaat dat snel internet nodig heeft zitten routers, switches en access points om alle data razendsnel te distribueren. We installeren alle apparatuur, leggen de bekabeling aan en zorgen ervoor dat alle componenten van je netwerk optimaal functioneren.

Beheer en monitoring van het hele netwerk

Voor een goed werkend netwerk is het belangrijk dat alle netwerkapparatuur optimaal functioneert en over de laatste software beschikt. We controleren en updaten routers, switches en access points en zorgen voor een goede aansluiting. Daarnaast monitoren we continu de prestaties van je netwerk, zodat we knelpunten direct kunnen signaleren en verhelpen. Zo ben jij zeker van een stabiel en veilig netwerk.

Overal perfecte WiFi

Onze geavanceerde access points zorgen voor een snel en betrouwbaar wifi-netwerk. Voor optimaal bereik fungeren meerdere access points door als één veilig wifi-netwerk. Gasten hebben toegang via een gastennetwerk. Er zijn verschillende access points voor indoor/outdoor en in bereik en capaciteit.

Eén plaats voor al je contacten

Beheer alle contacten vanuit één digitale database die iedereen gemakkelijk kan bereiken. Voeg gemakkelijk klantinformatie toe en vind het ook weer terug, zelfs automatisch als je dat wil. Bespaar tijd op handmatig werk.

Maak professionele offertes

Perfect om je hele bedrijf te runnen

Klantenbeheer, projectmanagement en facturatie in één handige tool. Al ruim 12.000 mkb-bedrijven werken makkelijker dankzij Teamleader. Vervang vandaag nog je papierwinkel en probeer Teamleader twee weken uit. Vind je het niks? Geen probleem. Dan betaal je ook niks.

Projecten zonder moeite opleveren binnen de tijd en het budget

Geweldige projecten kosten tijd en moeite om op te leveren. Dus waarom zou je dingen moeilijker maken met ingewikkelde projectmanagementsoftware? Teamleaders projectmanagementsoftware is ontworpen om grip te houden op ieder project, tegelijkertijd garandeert de ingebouwde projectplanning module voor de optimale inzet van het team.

Efficiënt factureren stroomlijnt je financiële administratie

Teamleader maakt facturatie gemakkelijk: je kan ze in een paar kliks maken, versturen en beheren of een offerte in een factuur omzetten. Je kunt zelfs facturen opmaken in je eigen huisstijl om extra professioneel over te komen en je klanten moeiteloos online laten betalen.

Microsoft 365 programma's

Microsoft 365 bevat de vertrouwde programma’s zoals Word, Excel, Outlook en PowerPoint, maar biedt veel meer. Er zijn meer online functionaliteiten waardoor je volledig in een browser kunt werken en installeren van programma’s zelfs overbodig wordt. Je kan gelijktijdig met collega’s en/of externe relaties in hetzelfde document werken. Microsoft 365 is de ideale software voor al je taken en bestaat uit Outlook, Word, Excel, PowerPoint en OneNote. Er is 1TB cloudopslag beschikbaar voor bewerken en delen van documenten op PC, Mac, iPad, Windows tablet en smartphones.

Slimme functies op je mobiel

Je profiteert van alle functies van bellen in de cloud. Zo kun je telefoontjes slim doorsturen. Je kunt hierbij denken aan: telefoon van onbekenden naar de receptie, telefoon tijdens bepaalde uren naar voicemail of een ander nummer, eventueel met uitzondering van geselecteerde contacten die je wél mogen storen. Ook handig... de welkomstboodschap aanpassen aan bepaalde (groepen) contacten en ingesproken berichten en sms’jes doorsturen naar je mailbox.

Realtime inzicht

Via onze klantenportaal heb je real-time inzicht in verbruik. Om grip te houden op het belgedrag van jouw medewerkers, heb je de mogelijkheid om binnenkomende en uitgaande gesprekken naar verschillende categorieën te blokkeren. Dit kan op basis van verkeersklasses, groepen en roaming. Op de maandelijkse factuur wordt het verbruik van voice, data en SMS duidelijk gespecificeerd.

Volledige controle over je bereikbaarheid

Met de vast-mobiel integratie van Easy Office Online heb je totale controle over je bereikbaarheid. Heeft een klant jouw hulp nodig, of wil een collega even snel overleggen: je bepaalt eenvoudig wanneer, hoe en via welk apparaat je bereikbaar bent.

Document management

Breng alle documenten samen in één online werkplek. Zo werk je on- en offline vanaf ieder device. De documenten app bundelt en brengt structuur op Office 365, de fileserver, OneDrive en SharePoint.

App Management

Workspace 365 maakt het mogelijk om een rol- en voorwaarden-gebaseerde werkplek te creëren die al jouw huidige en toekomstige technologieën combineert binnen één werkplek.

Communicatie en informatie

Toon informatie uit applicaties direct in Workspace 365. In één oogopslag al je ongelezen mails, afspraken, nieuws, recent bewerkte documenten en meer.

Single Sign-On

Single Sign-On maakt het mogelijk in één klik zowel web- als Windows* applicaties te openen, zonder voor elke applicatie in te loggen.

Tegelijkertijd werken in hetzelfde bestand

Met Microsoft 365 kunnen meerdere mensen tegelijk aan een Word-document, Excel-spreadsheet of PowerPoint-presentatie werken.

Zorg voor bewustwording van de risico’s

Iedereen binnen een onderneming moet zich bewust zijn van de risico’s. Besteedt er nadrukkelijk aandacht aan. Het nemen van organisatorische maatregelen kost niets. Het zit hem in wachtwoorden, oplettendheid, beveiliging. Het vergrendelen van de computer als je wegloopt van je werkplek, het intrekken van autorisaties van mensen die uit dienst treden en het maken van back-ups van belangrijke zaken. Bedenk een oplossing voor risicovol gebruik van sociale media. Al deze dingen kosten geen geld, alleen moeite en tijd, maar het resultaat is het dubbel en dwars waard!

Gebruik een wachtwoordmanager

Heb jij voor elke online toegang een ander veilig wachtwoord? Kun je ze ook onthouden zonder spiekbriefjes of documenten op je computer of smartphone? Wij kennen die uitdaging. Wij adviseren LastPass, een online wachtwoordmanager. Dat is een digitale kluis voor een veilig beheer van alle wachtwoorden in jouw organisatie. Met LastPass deel je wachtwoorden op een veilige manier met je collega’s.

Zorg voor goede automatische backups

In ons dagelijks werk horen we het veel ondernemers zeggen: ik sla mijn bestanden op in de Cloud, dan wordt alles automatisch tot het einde der tijden voor me opgeslagen. Net zoals gegevens voorheen op de lokale server werden opgeslagen en bewaard. Klinkt logisch, toch? Inderdaad. Maar het is niet wat in de praktijk gebeurt. In deze blog gaat Microsoft 365-specialist Tom klein Koerkamp in op de noodzaak van een goede back-up van jouw gegevens.

Stel overal Multi-Factor Authenticatie (MFA) in

Veel organisaties gebruiken alleen een gebruikersnaam en wachtwoord. Dat is erg kwetsbaar. Uit onderzoek blijkt dat zelfs tweederde van de gebruikers hetzelfde wacht- woord voor meerdere accounts gebruikt. MFA is verzamelnaam voor alle methodes waarbij de gebruiker minimaal twee stappen succesvol moet doorlopen om in te loggen. Dat kan grote gegevenslekken veroorzaken. MFA veiliger methode is dat je naast het ingeven van je inlognaam en wachtwoord een tweede sleutel nodig hebt om in te kunnen loggen. Alleen deze combinatie zorgt ervoor dat je toegang krijgt. Met de digitale werkplek werken is MFA beschikbaar, waarbij autorisatie via een app op je smartphone dient als extra beveiligings- stap.

Houd je apparaten en software up-to-date

Producenten van apparaten en software zijn doorlopend bezig om hun producten door te ontwikkelen. Door middel van updates komen de nieuwste functionaliteiten bij de eindgebruikers terecht. Ontdekte kwetsbaarheden of een betere beveiliging worden ook via updates aangeboden. Installeer dus in elk geval altijd direct de meest recente beveiligingsupdates zodat je zo goed als mogelijk beveiligd bent.

Naadloze integratie van vast en mobiel

De flexibiliteit van je mobiele telefoon en de uitgebreide functies van je toestel op kantoor. Met de integratie van vaste en mobiele telefonie is het allemaal beschikbaar op beide toestellen.

Beschikbaarheid zichtbaar voor collega's

Jouw collega’s kunnen zien of je bent aangemeld en/of in gesprek bent. Zo weten collega’s of zij je kunnen bellen of een extern gesprek kunnen doorverbinden.

Vast nummer op mobiel

Je kan inkomende oproepen naar jouw vaste nummer uit laten komen op je mobiele toestel. Andersom kun je ook zelf uitbellen met een vast nummer vanaf jouw mobiel.

Verkorte kiesnummers

Bellen van en naar verkorte kiesnummers is ook mobiel beschikbaar. Je belt of schakelt eenvoudig door naar jouw collega’s door snel en gemakkelijk drie cijfers in te toetsen, beter bekend als het extensienummer.

Samenwerken waar en wanneer je wilt

Wil je ook samenwerken binnen jouw organisatie verbeteren en het inefficiënte onderlinge e-mailverkeer behoorlijk verminderen? Ontdek dan Microsoft Teams. Met deze handige tool kun je chatten, je projecten samen managen en vergaderen via audio- of videobellen. Daarnaast kun je gezamenlijk en real-time jouw Word, PowerPoint en Excel bestanden delen en bewerken. Je zult zien dat het e-mailverkeer drastisch omlaag gaat, medewerkers gezamenlijk in documenten gaan werken en slimmer gaan vergaderen.

Alle moderne communicatietools in de cloud

Met Bellen metTeams beschik je over alle belangrijke telefooncentrale functionaliteiten zonder dat u er per definitie in een hoeft te investeren. Je kunt hiermee direct vanuit jouw Microsoft Teams-omgeving telefoonoproepen plaatsen en ontvangen. Met hetzelfde gemak kun je gesprekken intern en extern doorverbinden en in de wacht zetten.

Haal meer uit Microsoft Teams

Nu locatie- en tijdsonafhankelijk werken de norm is, maken veel organisaties voor (samen)werken op afstand gebruik van Microsoft Teams. Deze wereldwijd toegepaste software brengt verschillende veelgebruikte Office365 applicaties samen om digitaal werken te bevorderen. Denk hierbij aan chat, videoconferencing, cloudopslag en het delen van bestanden.

Met Bellen met Teams add-on wordt jouw bestaande Teams-omgeving uitgebreid met diverse functionaliteiten van een zakelijke telefooncentrale. Hiermee breng je chat, video en telefonie onder in één oplossing, voor sneller en doeltreffender communiceren. Dat loont direct: je boekt tijdwinst en dus een hogere productiviteit.

De gegevens van je relatie direct op het scherm

Je wil een klant een helpende hand bieden wanneer dat nodig is. Integratie van Bellen in de Cloud met jouw CRM- of ERP-integratie maakt dat mogelijk. Door de koppeling tussen de telefonie en het CRM krijg je tijdens een telefoontje direct inzicht in de klantgegevens. Zo heb je alle informatie bij de hand om de beste hulp te bieden.

Sneller en efficiënter werken

Je werkt sneller en efficiënter. Je weet zeker dat je de juiste gegevens op het scherm hebt en hoeft niks meer in te voeren en op te zoeken. Eén klik op het nummer van je klant en het gesprek wordt automatisch opgezet zonder het nummer in te voeren.

Integratie mobiel

De CRM-integratie werkt ook als je gebeld wordt op je mobiele nummer en gebruikmaakt van de vast-mobiel integratie van Easy Office Online.

Een telefonieoplossing op maat

Jouw organisatie kent zijn eigen wensen en uitdagingen. Wij bieden je met het nummerplan een telefonieoplossing die daar naadloos bij aansluit. Met het nummerplan bepalen we de routering van telefoontjes binnen je bedrijf. Zo krijgt een beller sneller de juiste persoon aan de telefoon en worden telefoontjes slimmer over je medewerkers verdeeld. Easy, toch? Door de oneindige mogelijkheden in het aantal gebruikers, telefoonnummers, welkomstteksten, wachtrijen, tijdschakelingen, doorkiesnummers of doorverbindopties kun je precies gebruiken wat jij nodig hebt. Wij hebben de kennis om het precies naar jouw wens in te richten.

Sneller klaarstaan voor de beller

Je wil op het juiste moment klaarstaan voor je beller. Zo kun je direct helpen wordt en een prettige herinnering achterlaten. Dat vraagt echter wel om een goede verdeling van het telefoonverkeer. In een nummerplan verdeel jij de telefoonnummers eenvoudig over de afdelingen binnen je organisatie. Denk aan de afdelingen support, administratie of verkoop. Maak algemene afdelingsnummers, creëer een wachtrij per afdeling en verdeel de telefoongesprekken over de beschikbare medewerkers. Zo zorg je voor een efficiënte afhandeling van je telefoontjes en ben je optimaal bereikbaar voor je klant.

Optimale inrichting van je Wifi-netwerk

Easy Office Online zorgt voor een optimale inrichting van je Wifi-netwerk. Voor grote en kleine organisaties. We zorgen voor optimale indeling van switches en access-points, zodat je overal dezelfde perfecte verbinding hebt. Daarnaast kunnen we meerdere netwerken creëren via dezelfde hardware. Zo kun je bijvoorbeeld een netwerk opzetten voor medewerkers en een netwerk voor bezoekers.

Een goede glasvezelverbinding

Een goede glasvezelverbinding vormt een optimale basis voor een zorgeloos netwerk. Wij maken met jou als eigenaar of beheerder heldere afspraken over de aanleg van een glasvezelverbinding en hoe we het de huurders aanbieden. Wij verzorgen de aanleg en kunnen de dienstverlening daarna kosteloos overnemen.

Simpel aansluiten van (nieuwe) huurders

Wij beheren één gezamenlijke aansluiting, waarop we iedere huurder razendsnel kunnen aansluiten. Chaotische patchkasten met tientallen verbindingen en peperdure individuele abonnementen zijn daardoor verleden tijd. De huurder sluit een contract met ons af en krijgt een eigen beveiligd netwerk, dat volledig wordt ingericht naar zijn of haar wensen.

Netwerk zonder zorgen

De huurders kunnen vertrouwen op een netwerk dat staat als een huis. Tegen kosten die tot wel 60 procent lager liggen dan bij een individuele verbinding. Wij verzorgen bovendien het volledige onderhoud en staan altijd klaar bij storingen. Zo kun je je als ondernemer bezighouden met ondernemen en hoef je je als eigenaar of beheerder niet druk te maken om het beheer.

Kost ICT jou meer tijd dan je lief is?

Als succesvol ondernemer doe je het liefst waar jíj goed in bent: jouw klanten ondersteunen met jouw hoogwaardige producten en diensten. Goedwerkende ICT is daarbij onmisbaar: een veilige digitale werkplek, optimale telefonische bereikbaarheid en supersnel internet. Zodat jij en je collega’s altijd en overal kunnen werken. Easy Office Online begrijpt dat. Wij zorgen ervoor dat jíj niet meer aan je ICT hoeft te denken.

Is jouw ICT-dienstverlener onvoldoende sparringpartner?

Ontwikkelingen in de ICT gaan razendsnel. Dan heb je een ICT-dienstverlener nodig die daarvan op de hoogte is. Die niet elke vraag als een technisch probleem beschouwt maar meedenkt.

Krijg je onoverzichtelijke facturen?

Onze facturen zijn helder en informatief. Via ons klantenportaal heb je inzicht in alle details van de diensten die je afneemt. Je krijgt onbeperkte support binnen onze dienstverlening. Dus geen verrassingen door extra facturen.

Maak je wel eens zorgen hoe veilig je gegevens zijn?

Als ondernemer komt er heel wat op je af. Je moet niet alleen op de hoogte zijn van ontwikkelingen binnen je vakgebied, maar er ook garant voor staan dat de gegevens die jouw bedrijf beheert in veilige handen zijn. Wij bieden een cybersecurity adviesgesprek aan. Door een aantal gerichte vragen over jouw huidige digitale infrastructuur, software en werkwijze maken wij jou bewust welke risico's jouw organisatie loopt.

Duurt het vaak lang voordat je vraag wordt beantwoord?

Wij realiseren ons terdege dat je niet voor niets contact opneemt, je ervaart een probleem en dat wil je opgelost hebben. Wij zorgen er altijd voordat we super goed bereikbaar zijn voor onze klanten. We beloven dat we binnen 4 uur reageren op een vraag. Je hebt altijd contact met iemand die jou en jouw onderneming kent. Bel of mail ons en we regelen het voor je. Supersnel en goed. Klanten roemen onze support en daar zijn we megatrots op.

Over de digitale werkplek

Wat is jullie werkplek?

Onder werkplek verstaan wij de veilige digitale werkplek van jou en je collega’s waarmee je toegang hebt tot al je bestanden, programma’s, mail, agenda en contacten.

Kan ik als nieuwe klant al mijn programma's blijven gebruiken?

Bij een migratie naar onze digitale werkplek brengen wij alle programma’s in kaart. Daaruit kan naar voren komen dat niet elk programma gebruikt kan worden. In dat geval gaan we samen op zoek naar een alternatief. Als er geen alternatief is dat voldoet, kan er dus geen gebruik worden gemaakt van onze werkplek.

Kan ik altijd en overal bij al mijn email, gegevens en programma's?

Vanaf elk apparaat met Windows, MacOS, Android of iOS kun je bij al je mail en gegevens. Of je ook je programma’s kan gebruiken hangt van het type software af. Dat zal uit de inventarisatie blijken.

Kan ik mijn bestaande computers en laptops blijven gebruiken?

Vaak is dat mogelijk maar hardware heeft niet het eeuwige leven en de ontwikkelingen gaan snel. Dat neemt niet weg dat wij een klant nooit zullen adviseren om hardware te vervangen zonder duidelijke reden. Alleen als de huidige hardware niet geschikt is voor onze moderne diensten, zullen wij een voorstel doen voor vervanging.

Heb ik dan straks nog een systeembeheerder nodig?

Nee die is niet meer nodig.

Zijn mijn gegevens altijd veilig en hoe zorgen jullie hiervoor?

Wij nemen voorzorgsmaatregelen en bieden technische hulpmiddelen voor een optimale veiligheid. Denk aan opslaan van data op verschillende datacenters, back-up, gebruik van beveiligde verbindingen, tweefactor authenticatie etc. Dat neemt niet weg dat in de praktijk blijkt dat de gebruiker vaak de zwakste schakel is. Voor veilig werken is dus zorgvuldig gebruik cruciaal!

Behoud ik alle bestaande gegevens zoals mail, agenda, contacten en documenten?

Ja, alle gegevens worden overgezet. Mocht dit onverhoopt niet kunnen dan zal dat uit de inventarisatie blijken.

Kunnen jullie bij mijn gegevens?

Tijdens de migratie hebben we toegang nodig tot jouw gegevens om deze over te kunnen zetten. Daarna kunnen wij niet meer bij jouw gegevens.

Houden wij controle over onze data?

Als klant ben en blijf je eigenaar van je gegevens. Je hebt altijd de mogelijkheid om jouw gegevens mee te nemen naar een ander platform, ook als je het abonnement bij ons stopt.

Hoe ziet het proces van een migratie eruit?

Een migratie bestaat uit de volgende stappen. We gaan eerst inventariseren welke ICT-voorzieningen jouw organisatie heeft en welke functionaliteit daarin gewenst is. Dan brengen wij een gedetailleerd voorstel uit. Zonder dat je het merkt, migreren we dan de gehele ICT-infrastructuur van jouw bedrijf naar een superveilige ICT-omgeving die altijd en overal beschikbaar is. Zodra de migratie klaar is, werk je in een veilige ICT-omgeving en zonder gedoe op ieder denkbaar apparaat zoals pc’s, laptops, tablets en smartphones vanaf iedere plaats en op ieder gewenst moment.

Hoe werkt het als wij meer of minder werknemers krijgen?

Heel eenvoudig kunnen wij extra gebruikers toevoegen, namen wijzigen van medewerkers of gebruikers de-activeren. Je bent dus zo flexibel als nodig is.

Hebben we nog een lokale server nodig?

Nee je hebt geen lokale server meer nodig. Dat is wel net zo veilig!

Hoe snel moet mijn internetverbinding zijn?

Tegenwoordig zijn de meeste internetverbindingen 50 à 100 MBps en dat is snel genoeg voor de meeste bedrijven. Ook dat nemen wij mee in onze inventarisatie. Wij zullen een upgrade voorstellen als dat nodig is.

Hoe is back-up geregeld?

De back-up wordt volledig automatisch verzorgd. Hier heb je helemaal geen omkijken meer naar.

Hoe lang duurt een migratie naar jullie werkplek?

Een migratie duurt vaak 1 à 2 dagen. Tijdens de migratie kan er gewoon doorgewerkt worden. Wij plannen het zo dat de medewerkers zo kort mogelijk offline zijn.

Wat zijn de kosten voor een migratie?

Als globale rekensom hanteren wij de volgende formule. Een migratie kost 400,- per bedrijf en 180,- per werkplek. Voor 10 medewerkers bedragen de eenmalige kosten dus 400,- plus 10 x 180,- = € 2.200,- excl. BTW. Uit de inventarisatie zal blijken of deze globale rekensom ook in jouw geval van toepassing is.

Wat moet ik voorbereiden?

Een migratie is hetzelfde als een verhuizing. Als je eerst de oude spullen weggooit, hoef je die niet te verhuizen. Gegevens die zo gedateerd zijn dat deze niet naar de nieuwe omgeving hoeven te worden gemigreerd, kunnen alvast worden verwijderd. Dat scheelt veel tijd bij de migratie. Op het moment dat de inventarisatie is gedaan en de migratie gepland, dan hoef je niets meer voor te bereiden.

Kan ik ook met Apple computers werken in plaats van met Windows?

Ja dat kan.

Hoe werkt het met printen?

De meeste moderne printers en multifunctionals (printers/scanners in één) werken samen met onze werkplek. Na een migratie zullen wij zorgen dat alle printers werken.

Wat zijn de consequenties van een internetstoring?

Als wij de internetverbinding in beheer hebben, zullen wij zo snel mogelijk zorgen dat deze weer online komt. Mocht dat niet snel genoeg lukken dan betekent gebruik van onze diensten dat je op elke locatie en/of met elk apparaat dat wel internet heeft kan doorwerken.

Documenten en gegevens staan veilig in de cloud

Onze digitale werkplekken maken gebruik van de veilige cloud van Microsoft. Wij regelen de beveiligingsopties van Microsoft zo in dat ze aansluiten op jouw onderneming. Zodat je optimaal beschermd bent tegen de risico’s van cybercriminaliteit.

Eenvoudige migratie

Easy Office Online bereidt de migratie tot in de puntjes voor. Zodat je geruisloos overstapt naar de cloud. We spreken begrijpelijke taal en helpen je medewerkers om zonder problemen in de nieuwe werkomgeving aan de slag te gaan.

Supersnelle ondersteuning

Bij vragen heb je altijd contact met iemand die jou en jouw onderneming kent. Bel of mail ons en we regelen het voor je. Supersnel en goed. Klanten roemen onze support en daar zijn we megatrots op.

Vast bedrag per maand

Je betaalt een vast bedrag per gebruiker per maand, inclusief onbeperkte support. Alle benodigde Microsoft-licenties zijn inbegrepen. Je weet precies waar je aan toe bent. En bij personeelswisselingen passen we de accounts snel en eenvoudig aan.

Flexibiliteit voor jou en je medewerkers

Je hebt op elk moment en vanaf elke denkbare locatie toegang tot de bestanden en programma’s die je nodig hebt. Met pc, laptop, tablet of smartphone. Samenwerken en communiceren vanaf verschillende werkplekken is gemakkelijker dan ooit.

Over VoIP-telefonie

Wat betekent VoIP-telefonie in de Cloud?

Bij telefonie in de Cloud maak je gebruik van een online telefooncentrale. Daardoor is het mogelijk om je totale telefoniebehoefte als dienst af te nemen. Je telefoneert via je betrouwbare internetverbinding en je hebt geen ISDN-abonnement of telefooncentrale meer nodig. Uiteraard behoud je wel je bestaande telefoonnummers. Je betaalt een vast laag bedrag per toestel, per maand. Hierdoor groeit de telefonie met je organisatie mee, zonder investeringen in vaste capaciteit en/of uitbreiding van het aantal netlijnen. Onderling bellen, ook tussen verschillende vestigingen of vanaf thuiswerkplekken, is natuurlijk gratis.

Behoud ik mijn bestaande telefoonnummers?

Jazeker, al je bestaande telefoonnummers worden behouden

Ben ik wel bereikbaar tijdens de overgang naar jullie telefonie?

Tijdens de overgang zorgen wij ervoor dat je geen moment onbereikbaar bent

Kan ik bestaande telefoontoestellen blijven gebruiken?

Als je al beschikt over moderne VoIP-toestellen van Yealink, Mitel of Gigaset kunnen deze worden gebruikt. Anders heb je nieuwe telefoontoestellen nodig.

Heb ik nog bureautelefoons nodig?

Nee, je kan ook bellen via een programma op de computer (softphone). Wij adviseren dan het gebruik van een headset. Ook is er de mogelijkheid van vast/mobiel-integratie waarmee je vaste nummer ook op je mobiel kan worden gebruikt.

Kan ik ook bellen via de computer?

Ja dat is mogelijk, deze software is gratis beschikbaar.

Kan ik alleen met een mobiele telefoon werken?

Ja dat is mogelijk. Je vaste nummer gebruiken en intern bellen via het interne nummer kan met een mobiel abonnement van Easy Office Online. Wij noemen dat vast/mobiel-integratie.

Klik hier voor meer informatie.

Is onbeperkt bellen ook echt onbeperkt?

In de praktijk is dat onbeperkt. Er is wel een fair use policy van toepassing waardoor extreem gebruik aan banden kan worden gelegd. Dit is vooral bedoeld om misbruik te voorkomen.

Kan ik eenvoudig mijn bereikbaarheid (nummerplan) aanpassen en hoe snel gaat dat?

Op meerdere manieren kan dat per direct worden aangepast, via een app, een webportaal of via inbellen naar de online telefooncentrale. Ook kun je ons bellen voor een kleine wijziging en passen wij deze direct kosteloos toe.

Klik hier voor meer informatie.

Kan ik van mijn bestaande internetverbinding gebruik blijven maken?

Ja dat kan vaak wel, de meeste internetverbindingen zijn snel genoeg. Als er gebruik wordt gemaakt van een door ons gerealiseerde internetverbinding kunnen wij de gesprekskwaliteit garanderen en sneller support verlenen.

Kan ik mijn CRM-systeem koppelen aan jullie telefonie?

Ja dat is mogelijk. Er zijn vele honderden CRM-systemen die kunnen worden gekoppeld zoals Teamleader, AFAS, Salesforce, PerfectView, SugarCRM etc. Ook met veel gespecialiseerde software zoals Fysiomanager, Elements en Realworks hebben wij een koppeling. Daarmee zie je bij inkomende telefoon direct de klantkaart van de beller en kan er via één druk op de knop een nummer uit het CRM-systeem worden gebeld.

Klik hier voor meer informatie.

Heb ik nog een abonnement met KPN of een andere provider nodig als ik overstap?

Nee dat is niet meer nodig.

Hoe snel moet mijn internetverbinding zijn?

Tegenwoordig zijn de meeste internetverbindingen 50 à 100 MBps en dat is snel genoeg voor de meeste bedrijven. Ook dat nemen wij mee in onze inventarisatie. Wij zullen een upgrade voorstellen als dat nodig is.

Hoe ziet het proces van een overgang naar Telefonie in de Cloud eruit?

Eerst spreken wij samen af hoe je de bereikbaarheid van jouw bedrijf precies wilt hebben geregeld. De online telefooncentrale richten we dan precies volgens jouw wensen in. Dan zullen wij indien nodig aanpassingen doen in de internetverbinding, netwerk en toestellen. Als laatste zal de telefoonnummers worden omgezet (porteren) en maak je gebruik van Telefonie in de Cloud.

Wat moet ik voorbereiden?

Je kan voorbereiden hoe je de bereikbaarheid van jouw bedrijf het liefst wilt hebben. Wij zullen dat meenemen ins ons advies.

Wat zijn de consequenties van een internetstoring?

Bij een internetstoring werken de toestellen op locatie niet meer. In dat geval zullen wij de inkomende telefoon doorschakelen naar een andere vestiging of naar de mobiel, afhankelijk van jouw wensen. Onbereikbaar ben je dus geen moment.

Nieuwste mogelijkheden en hoogwaardige kwaliteit

Met de VoIP-oplossing van Easy Office Online heb je altijd de nieuwste functies tot je beschikking. Beschikbaar vanaf één gebruiker en op te schalen tot honderden gebruikers op verschillende locaties. En bij personeelswisselingen passen we het systeem snel aan. VoIP heeft zich bewezen als betrouwbaar telefoniesysteem met een uitstekende geluidskwaliteit.

Helder nummerplan

Wij helpen je soepel overstappen naar bellen in de cloud. Met het nummerplan bepalen wij de handigste route voor telefoontjes binnen je bedrijf. Zodat telefoontjes slim over de medewerkers worden verdeeld en een beller snel de juiste persoon aan de lijn krijgt. Easy toch?

Vast-mobiel integratie

Met de integratie van vaste en mobiele telefonie schakel je moeiteloos tussen beide toestellen. Voor optimale bereikbaarheid van je bedrijf vanaf elke werkplek.

Gebruiksvriendelijke webportal

Met onze handige online webtool krijg je optimale controle over je bereikbaarheid, je belgedrag en je kosten. Beheer eenvoudig functies zoals keuzemenu’s en wachtmuziek. Monitor de kosten, de bereikbaarheid en het belgedrag van je bedrijf en medewerkers.

Over de internetverbinding en netwerk

Welke internetverbindingen leveren jullie?

Wij leveren alle gangbare internetverbindingen zoals ADSL en VDSL maar ook snelle glasvezelverbindingen. Per locatie in Nederland is de beschikbaarheid anders. Geef ons je adres en binnen no-time weet jij wat er op jouw locatie mogelijk is.

Wat is de levertijd van een nieuwe verbinding?

Van de meeste verbindingen is de levertijd ca. 2-3 weken. Alleen voor zakelijk glasvezel kan de levertijd tot wel drie maanden bedragen. Het is daarom altijd verstandig op tijd een beslissing te nemen.

Moet ik een internetverbinding van jullie hebben om gebruik te maken van telefonie en werkplek?

Nee dat is zeker niet verplicht. Wel heb je dan één aanspreekpunt, kunnen wij de gesprekskwaliteit garanderen en sneller support verlenen.

Zorgen jullie ook voor de netwerkapparatuur zoals routers en switches?

Bij voorkeur wel, dan zorgen wij ervoor dat alle apparatuur wordt gemonitord en optimaal op elkaar is afgestemd.

Wat doe ik als ik een internetstoring heb?

Dan bel je ons! Wij zullen dan zo snel mogelijk de oorzaak achterhalen en de juiste stappen nemen zodat je snel verder kan werken.

Doen jullie ook de bekabeling en het plaatsen van een patchkast?

Ja dat kunnen wij zeker verzorgen.

Zorgen jullie ook voor een perfecte wifi-dekking?

Het belang van goede wifi wordt steeds groter. Een perfecte wifi-dekking is meer dan het plaatsen van één of meer access points. Wij hebben daar verstand van en zorgen voor een perfecte wifi-dekking.

Hoe veilig is mijn internet?

De veiligheid van jouw internet wordt bepaald door de gebruikte netwerkapparatuur zoals routers en access points. Wij zorgen voor een continu monitoring en gebruik van de laatste software waardoor jouw internet en netwerk zo veilig mogelijk is.

Kan ik een verbinding delen met meerdere bedrijven?

Dat is zeker mogelijk maar doe het wel goed! Zomaar een ander bedrijf toegang geven tot jouw verbinding of gebruik maken van de verbinding van een ander bedrijf kan leiden tot onveilige situaties. Wij verzorgen voor meerdere panden op een veilige manier gedeelde internettoegang voor alle gebruikers.

Over de dienstverlening van Easy Office Online

Wat zit er in het maandelijkse abonnement?

In het maandelijkse abonnement zit het gebruik van onze diensten zoals een digitale werkplek, telefonie en/of een internetverbinding inclusief onbeperkte support tijdens kantooruren. Welke diensten kunnen worden gebruikt, staat precies omschreven in de afspraken die we hebben gemaakt in onze offerte.

Kunnen er onverwacht hoge extra kosten zijn als ik klant ben?

Nee! Je weet vooraf precies waar je aan toe bent. Uiteraard kan dat anders zijn als de mate van gebruik in korte tijd totaal anders is dan besproken bij het maken van de offerte.

Moet ik investeren in allemaal nieuwe hardware?

Hardware heeft niet het eeuwige leven en de ontwikkelingen gaan snel. Dat neemt niet weg dat wij een klant nooit zullen adviseren om hardware te vervangen zonder duidelijke reden. Alleen als de huidige hardware niet geschikt is voor onze moderne diensten, zullen wij een voorstel doen voor vervanging.

Wat voor contracttermijn hanteren jullie?

De initiële contractduur bedraagt twaalf maanden voor al onze diensten behalve zakelijk glasvezel. Daarvoor bedraagt de initiële contractduur 36 maanden. De opzegtermijn na de initiële contractduur bedraagt één kalendermaand.

Kan ik makkelijk stoppen met jullie dienstverlening?

Na de initiële contracttermijn kan onze dienstverlening per kalendermaand worden opgezegd. Dat kan heel eenvoudig door ons een mail te sturen.

Heb ik ict-kennis nodig om klant te worden?

Zeker niet, veel van onze klanten hebben niet of nauwelijks ict-kennis.

Als ik bel, heb ik dan gelijk de juiste persoon aan de lijn?

Onze telefoon wordt altijd opgenomen door iemand die de meeste vragen van onze klanten snel kan beantwoorden. Wij zorgen er ook voor dat je zelden lang in de wacht hoeft te staan. Soms is er specifieke kennis nodig die niet gelijk beschikbaar is. Dan zorgen wij ervoor dat er zo snel mogelijk contact wordt opgenomen.

Begrippenlijst

2FA / MFA?

Kort samengevat is Multi-Factor Authenticatie (MFA) een authenticatie methode waarbij de online gebruiker twee stappen succesvol moet doorlopen om ergens toegang tot te krijgen. Dit soort authenticatie wordt ook wel Two-Factor Authenticatie (2FA) genoemd. Hoewel ' two-factor authenticatie' een populaire term blijft, is MFA steeds meer de overkoepelende term geworden.

ADSL

ADSL staat voor Asymmetric Digital Subscriber Line. Met ADSL maak je gebruik van internet via de telefoonlijn. ADSL werkt via een 'normale' koperdraad telefoonlijn die via een speciaal modem is aangesloten aan een computer. Dit zorgt voor een digitale verbinding waarbij de verhouding tussen verzenden en ontvangen van datapakketjes ongelijk is. Anders gezegd: het ontvangen (downloaden) gaat sneller dan het verzenden (uploaden) van data. Vandaar het woord 'asymmetrisch' in de naam ADSL.

DDoS

Een distributed denial-of-service (afkorting: DDoS) is een aanval op een website en/of webserver(s) met als doel deze uit de lucht te halen. Bij een DDoS-aanval wordt met een groot netwerk aan computers een dermate grote hoeveelheid aanvragen naar de betreffende website of server verstuurd, dat de server dit verkeer niet aankan en niet of zeer moeilijk bereikbaar wordt.

DNS

DNS is een afkorting voor Domain Name System. Dit protocol zorgt voor de vertaling van een domeinnaam naar een IP-adres.

Firewall

Een firewall is een systeem dat is ontworpen om ongeoorloofde toegang tot of vanuit een privé-netwerk te voorkomen. Firewalls heb je zowel in als hardware- en software uitvoering. Soms wordt er ook gekozen voor een combinatie.

Firewalls worden vaak gebruikt om te voorkomen dat onbevoegde internetgebruikers toegang kunnen krijgen tot netwerken die zijn aangesloten op het internet of intranet. Alle gegevens die binnenkomen of verzonden worden gaan door de firewall, elke bit- en byte wordt bekeken en blokkeert degenen die niet voldoen aan de opgegeven veiligheidscriteria.

FttH

FttH is de afkorting voor fiber-to-the-home (glasvezel tot je huis). Bij fiber to the home worden glasvezelverbindingen doorgetrokken vanuit de wijkcentrale tot direct bij abonnees thuis. Dit in tegenstelling tot glasvezelnetwerken waarbij alleen de centrales zijn verbonden door middel van glasvezelverbindingen en het laatste stukje tot aan de aansluiting bij de klant op andere wijze wordt ingevuld.

Router

Een router is een apparaat dat computernetwerken met elkaar kan verbinden. Routers worden zowel gebruikt in bedrijfsnetwerken als thuisnetwerken. De router regelt dat het netwerkverkeer tussen twee netwerklocaties op de juiste manier wordt doorverwezen. Als een router wordt gebruikt als toegangspunt voor een gedeelde verbinding (zoals een internetverbinding) dan spreken we over een gateway.

VDSL

VDSL is de opvolger van ADSL en staat voor Very-high-bitrate Digital Subscriber Line. De VDSL verbinding komt, net als de andere DSL-verbindingen, via de telefoonlijn binnen. Het voordeel van VDSL is de hogere download- en uploadsnelheid.

VoIP

VoIP staat voor Voice over IP, bellen via het internet.

Wil je bij ons werken? Bekijk onze vacatures.

BrinQer
Caretowork
GuideID
Rientjes
ASU
Westerduin
Riforce
Spoor6
Ariens
Felix van der Putten
Business Open
Ann Taveirne
Elha Cosmetics